אינסטגרם או פייסבוק – איפה רצוי להשקיע את מאמצי העסק שלכם

תוכן העיניים

שיווק הוא נושא מאתגר עבור כל עסק – אי אפשר בלעדיו, אך שיווק לא נכון עלול רק לפגוע בעסק ולא לעזור לו.

כדי להתמודד עם האתגר, חברות מחזיקות מחלקות שיווק שלהם, או לחלופין שוכרות את שירותיהם של אנשי שיווק מקצועיים.

שיווק נכון לקהל יעד מדויק הוא מפתח להצלחה.

כיצד תדעו אם קהל היעד המתאים לכם נמצא באינסטגרם או בפייסבוק?

 

שיווק ברשתות החברתיות

לפני שנצלול אל ההבחנה הין האינסטגרם לפייסבוק, חשוב שנבין כיצד נעשה שיווק ברשתות החברתיות. שיווק ברשתות נעשה במספר דרכים. הראשונה והפשוטה מכולם – פרסומות קלאסיות. השנייה – שיווק על ידי אושיות רשת. השלישית והמעניינת ביותר – קניית עוקבים, אמיתיים או בוטים.

 

פרסומות קלאסיות

גם בפרסומת קלאסית ברשת מושקעת מלאכת מחשבת. על המפרסם לבחור מיהו קהל היעד אליו תפנה הפרסומת. הפרסומת תופיע רק לגולשים שעוקבים אחר דפים מסוימים, חיפשו חיפושים כלשהם בכל רחבי הרשת או סימנו בלייק פוסטים קשורים בעת האחרונה. על המשווק לדעת לסמן מהם הדפים הרלוונטיים ומהן מילות המפתח אשר חיפוש שלהן יוביל להופעת המודעה.

כך, אם למשל אתם בעלי עסק לשטיחים, תרצו שהפרסומת שלכם תופיע לאנשים העוקבים אחר חברות עיצוב לבית, התענייננו בגוגל ברכישת שטיח וסימנו בלייק פוסט הקשור לעיצוב פנים. אם העסק שלכם הוא גוף פוליטי (כן כן, לענייננו, גם מפלגות, חברי כנסת וגופים חוץ פרלמנטריים הינם בתי עסק) תרצו שהמודעה שלכם תופיע למי שהתעניין בדפים של פוליטיקאים אחרים בעלי אג'נדה דומה.

 

שיווק על ידי אושיות רשת

לאושיות רשת השפעה רבה על העוקבים והעוקבות שלהן. לא בכדי, הן נודעו בשם "משפיעניות". משכך, למילה טובה שלהם על המוצר שלכם עשויה להיות השפעה נפלאה על מחזור המכירות שלכם. ניתן לבחור בפרסום מוסווה או בפרסום גלוי.

נחזור לדוגמת השטיחים – בפרסום מוסווה, האושיה תיכנס הביתה ובבית יהיה פרוס שטיח של החברה שלכם, מבלי שהוא יוזכר במפורש. בפרסום גלוי, האושיה תציין שהיא רכשה מם את השטיח וכמה הוא יפה ואיכותי.

 

קניית עוקבים

קניית עוקבים לדף העסק היא למעשה אפיק פרסום אורגני. הודות לעוקבים הפיקטיביים, דף העסק שלכם יקבל דירוג גבוה יותר מחברת מטא (חברת האם של אינסטגרם ופייסבוק) והאלגוריתם של החברה יציע אותו, מבלי שאתם תידרשו לעשות דבר, ליותר אנשים. כדי שהקנייה תהיה אפקטיבית, לא די ברכישת עוקבים. על העוקבים להיות פעילים, להגיב לנעשה בדף ולסמן לייקים.

 

פייסבוק או אינסטגרם

כדי לענות על השאלה, עליכם להבין טוב מה המאפיינים של הלקוחות שלכם ומה המאפיינים של כל רשת. אינסטגרם היא רשת צעירה יותר המתמקדת במאפיינים ויזואליים. בפייסבוק גיל המשתמשים מבוגר באופן משמעותי והתוכן הרבה יותר מילולי.

מכיוון שכך, אם מושא הפרסום הוא נוצץ ופונה לקהל יעד צעיר – בחרו באינסטגרם. אם הוא מורכב יותר, עמוק ומתאים לגילאים מבוגרים – פרסמו בפייסבוק.

למעשה, זוהי הבחנה גסה מידי ולא מדויקת. בכל רשת יש מאפיינים משני עולמות התוכן, השאלה באיזו מידה. כך גם קהל היעד שלכם – ייתכן שהוא צעיר וגם מבוגר, עמוק וגם נוצץ. לכן, ההשקעה הרצויה היא בתמהיל של פייסבוק ואינסטגרם. פרסמו בשתי הרשתות, תוך התמקדות במאפיינים של כל רשת.

לצורך הדוגמה, נטפליקס מפרסמת את עצמה בשתי הרשתות. בפייסבוק, היא תשדר טריילרים לסרטים יותר תיעודיים ודרמטיים וכן סדרות ישנות יחסית. באינסטרגם יפורסמו הסרטים החדשים ותוכניות זולות יותר, במטרה להגיע לכלל קהל היעד של החברה.

 

לסיכום

פרסום מקוון הוא מלאכת מחשבת. נתחו בצורה נכונה וכנה את פלח השוק אליו אתם פונים ואת קהל היעד העיקרי של כל רשת חברתית. לאור זאת, בחרו היכן לפרסם ואיך תמקסמו את החשיפה לקהל היעד שלכם. בהצלחה!

פייסבוק

 

חברת קידום אתרים - סמל
חברת קידום אתרים

אנו חברה שיודעים לקדם אתרים ולהגיע למקום הראשון בכל נישא ובכל תחרות, החברה המובילה בתחום קידום אתרים במדינת ישראל.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
אין מספיק תנועה באתר?
כנראה שכמה קישורים ישפרו את המצב!
אייקונים
אינסטגרם
היסטוריית האינסטגרם – אינסטגרם מאז ועד היום

אינסטגרם זו אפליקציה חינמית אמריקאית שמטרתה לשתף תמונות וסרטוני וידאו קצרים. אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר ובאמצעותה אפשר לעקוב אחרי משתמשים אחרים. מעבר