מדריך מלא: צוואה נוטריונית לעומת צוואה רגילה

צוואה נוטריונית לעומת צוואה רגילה
תוכן העיניים

 

צוואה היא מסמך משפטי המגדיר את רצונו של אדם לגבי חלוקת רכושו לאחר מותו. ישנן שתי צורות עיקריות של צוואות בישראל: צוואה נוטריונית וצוואה רגילה. קבלו את המדריך המלא בנושא.

 

מהי צוואה נוטריונית?

צוואה נוטריונית היא צוואה החתומה בפני נוטריון. הנוטריון מאשר את זהות המצווה וכן את נכונותו וצלילות דעתו בעת החתימה על הצוואה. צוואה נוטריונית היא בעלת תוקף משפטי מוגבר והיא נחשבת למסמך משפטי חזק יותר מצוואה רגילה.

 

היתרונות של צוואה נוטריונית

מדובר על צוואה עם תוקף משפטי מוגבר. כלומר, צוואה נוטריונית נחשבת למסמך משפטי חזק יותר מצוואה רגילה והיא נוטה לקבל הכרה ביתר קלות על ידי בתי המשפט. יתרון נוסף הוא הגנה מפני זיוף או ביטול. במילים אחרות, צוואה נוטריונית מאוחסנת אצל הנוטריון, מה שמגן עליה מפני זיוף או ביטול. עוד יתרון הוא הנוחות.  צוואה נוטריונית יכולה להיחתם בזמן קצר, ללא צורך במעורבות של עורך דין. יחד עם זאת, העלות של צוואה נוטריונית נושאת בתשלום אגרה לנוטריון והיא גם אינה ניתנת לשינוי או לביטול בקלות.

צוואה נוטריונית לעומת צוואה רגילה

 

מהי צוואה רגילה?

צוואה רגילה היא צוואה שנכתבת בכתב יד על ידי המצווה ונחתמת על ידי שני עדים. צוואה זו היא בעלת תוקף משפטי, אך היא נחשבת למסמך משפטי פחות חזק מצוואה נוטריונית. יחד עם זאת, את הצוואה הרגילה ניתן להפקיד אצל רשם הצוואות, כפי שנעשה בצוואה נוטריונית.

 

היתרונות של צוואה רגילה

לצוואה הרגילה עלות נמוכה כי היא אינה דורשת תשלום אגרה. בנוסף, היא גמישה. כלומר, היא ניתנת לשינוי או לביטול בקלות. על אף זאת, התוקף המשפטי שלה חלש יותר והיא נוטה לקבל הכרה ביתר קושי על ידי בתי המשפט. מעבר לכך, היא אינה מאוחסנת אצל גורם מוסמך, למעט רשם הצוואות, מה שעלול להגביר את הסיכון לזיוף או לביטול שלה.

צוואה נוטריונית לעומת צוואה רגילה

 

מתי כדאי לבחור בצוואה נוטריונית?

צוואה נוטריונית היא בחירה טובה עבור אנשים שרוצים להבטיח את תוקף צוואתם ולוודא שהיא תיושם כפי שנכתבה. צוואה נוטריונית היא גם בחירה טובה עבור אנשים שאינם בטוחים אם הם מסוגלים לכתוב צוואה רגילה בכתב יד ברור וחתימה תקינה.

 

מתי כדאי לבחור בצוואה רגילה?

צוואה רגילה היא בחירה טובה עבור אנשים שרוצים לחסוך בעלויות. צוואה רגילה היא גם בחירה טובה עבור אנשים שמכירים את רצונם בבירור ויכולים לכתוב אותו בצורה ברורה בכתב יד.

 

איזו צוואה מתאימה לכם?

לסיכום, הבחירה בין צוואה נוטריונית לצוואה רגילה היא החלטה אישית שיש להתייעץ עליה עם עורך דין. יחד עם זאת, באופן כללי, צוואה נוטריונית היא בחירה טובה יותר עבור אנשים המעוניינים להגן על צוואתם מפני זיוף או ביטול ועבור אנשים המעוניינים להבטיח שהצוואה שלהם תקבל הכרה ביתר קלות על ידי בתי המשפט.

צוואה נוטריונית לעומת צוואה רגילה

חברת קידום אתרים - סמל
חברת קידום אתרים

אנו חברה שיודעים לקדם אתרים ולהגיע למקום הראשון בכל נישא ובכל תחרות, החברה המובילה בתחום קידום אתרים במדינת ישראל.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
אין מספיק תנועה באתר?
כנראה שכמה קישורים ישפרו את המצב!
לטייל בחול
כללי
7 יתרונות ב ESIM-מול סים חו"ל אחר

בעולם המקושר של היום, שמירה על קשר בזמן נסיעה לחו"ל היא חיונית מסיבות אישיות ומקצועיות כאחד. אחד החידושים האחרונים בתעשיית הטלקומוניקציה שצבר פופולריות היא טכנולוגיית