הנדסת תוכנה מול מדעי המחשב? – אתם תחליטו!

הנדסת תוכנה מול מדעי המחשב? – אתם תחליטו!
תוכן העיניים

סקרנים לגביי תעשיית המחשבים וההייטק? אבודים בהתלבטות בין מסלולי הלימוד השונים ומחפשים אמירה חדה וחד משמעית על מה עדיף? כנראה שלא תמצאו אותה. התפקידים בעולמות המחשב בהחלט שונים אחד מן השני אך אין העדפה ברורה למי שלמד מקצוע אחד, הבינו את ההבדלים וקבעו מה יותר מתאים לעצמכם.

 

מה דומה ומה שונה?

שני המקצועות נוגעים באותו התחום ואפילו יש קורסים זהים בתוכנם לשני המסלולים אך מנקודת מבט ודגשים שונות. לימודי מדעי המחשב שמים דגש על הבסיס המדעי, חקירה ופתרון של בעיות ובהנדסה אכן לומדים את הבסיס המדעי אך בדגש על כלים וטכניקות שונות לתכנות מערכות.

 

משך זמן הלימודים

משך זמן לימודי שני התארים הינו דומה בינהם ולשאר התארים הנלמדים באקדמיה. תואר בהנדסת תוכנה נמשך כארבע שנים אקדמיות שמעניקות לסטודנט\ית צעודת B.Sc בהנדסת תוכנה. תואר במדעי המחשב אורך בין שלוש לארבע שנים אקדמיות בהתאם למסלול הנבחר והוא מעניק לסטודנט\ית B.A , B.Tech  או B.Sc.

 

נושאי הלימוד

ההשוואה הנוחה בין נושאי הלימוד והדגשים היא כמו כל השוואה בין הנדסה למדע. לימודי מדע עוסקים בעקרונות היסוד (במקרה שלנו של תוכנות ומערכות מחשב כמו – אלגוריתם, מערכות הפעלה, יעילות הקוד) לימודי הנדסה מתרכזים בטכנולוגיות וכלי פיתוח יישומיים. אפשר לומר שבוגרי מדעי המחשב יושמו בתפקידי פיתוח X ומהנדסי תוכנה יבצעו את היישום והשימור של אותו ה  – X.

בשני המסלולים תלמידי השנה הראשונה ילמדו את קורסי הבסיס של מתמטיקה, שפות תכנות ומחשבים ולאחר מכן ימשיכו בהעמקה כתלמידי מדעי המחשב ימשיכו במסלול רחב, חוקר ועמוק ביותר ותלמידי ההנדסה ימקדו את הלימודים לפיתוח תוכנה, עבודה יישומית וכלים פרקטיים.

 

השתלבות בתעשייה

תעשיית ההייטק הישראלית ללא ספק אחת התעשיות הענפות והמתפתחות, קיים ביקוש תמידי לשני מקצועות אלה ועוד דומים להם. המשכורות והתנאים המוצעים לבוגרי שני התארים הינם גבוהים ושווים בינהם. סטודנטים רבים למקצועות אלה מתחילים את העולם התעסוקתי שלהם כבר בזמן התואר וניתן למצוא לא מעט משרות סטודנט מדעי המחשב או הנדסת תוכנה בחברות רבות.

יהיו מעסיקים שיעדיפו בוגר תואר מדעי המחשב מכיוון שיש לו ידע תאורטי רחב יותר הוא מכיר את התחומים לעומקם והוא הועשר בכלי פיתוח בעוד שמעסיקים אחרים יראו את בוגר הנדסת תוכנה מתאים יותר כיוון שהוא מחזיק ביותר כלים מעשיים פרקטיים ובנוסף הוא יכול להציג פרוייקט גמר שעבד עליו במשך השנה האחרונה של התואר.

 

מסכמים

עדיין מבולבלים? נשמע הגיוני. זכרו שהבחירה בין שני מקצועות אלו היא בחירה בין טוב לטוב ותוכלו להשתלב בעולם התעשייה במהירות ולזכות באותם התנאים שאתם שומעים עליהם. בשיקולכם קחו בחשבון את ההבדלים שציינו, התייעצו עם סטודנטים ובוגרי התואר וכך נסו להבין איזה נקודת מבט יותר מעניינת אתכם.

הנדסת תוכנה מול מדעי המחשב? – אתם תחליטו!

חברת קידום אתרים - סמל
חברת קידום אתרים

אנו חברה שיודעים לקדם אתרים ולהגיע למקום הראשון בכל נישא ובכל תחרות, החברה המובילה בתחום קידום אתרים במדינת ישראל.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
אין מספיק תנועה באתר?
כנראה שכמה קישורים ישפרו את המצב!