קיימות היום כל מיני דרכים שמאפשרות לנו לקדם את העסק שלנו בצורה משמעותית ביותר.
אם בעבר היינו תלויים בפרסום בעיתונים המקומיים, בכתיבת תסריטים לפרסומות בטלוויזיה ולפרסום בשלטי החוצות, הרי שהיום העניין הזה עובד בצורה שונה לחלוטין.
שיווק באינטרנט היום מתבסס על קידום ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ועוד, וגם על פרסום בגוגל.
אז מה ההבדל בין שתי הדרכים הללו לשיווק באינטרנט, ומי מביניהן עדיפה? יצאנו לבדוק וחזרנו עם כל התשובות, אז קדימה – בואו נתחיל.
שיווק באינטרנט דרך הרשתות החברתיות
הרשתות החברתיות מתפקדות היום בתור קרקע פוריה לפיתוח וקידום עסקים. הרשתות החברתיות מביאות איתן עולם שלם של יתרונות, וביניהם עצם העובדה שנמצאים בהם עשרות מיליוני גולשים, שנמצאים במרחב הזה במשך שעות מדי יום. הפוטנציאל לקידום העסק דרך הרשתות החברתיות הוא אדיר, והוא יכול לשים דגש ולהתמקד בקהלי יעד מסויימים, בשעות פרסום מסוימות שידועות בתור שעות גלישה "חזקות" יותר, ולשלב צבע, תוכן, ערך ועניין לכל פוסט שמתפרסם ומקודם.
יתרון נוסף של שיווק באינטרנט דרך הרשתות החברתיות הוא שהוא מאפשר תקשורת ישירה עם הלקוחות, ככה שבמידה ולאחד הגולשים יש שאלה, או שהוא מעוניין להשאיר חוות דעת בעמוד – הוא אכן יכול לעשות זאת באמצעות השארת תגובה על הפוסטים, או שליחת הודעה לעמוד העסקי של העסק.
שיווק באינטרנט דרך פרסום בגוגל
גם הדרך של שיווק באינטרנט דרך פרסום בגוגל היא דרך מצוינת ביותר. על ידי דרך שיווקית זו, העסקים יכולים להתברג במקומות הראשונים של רשימת תוצאות החיפוש של גוגל, בהתאם למילות המפתח שמתאימות להם. דרך השיווק הזו מתפצלת לשני חלקים, החלק הראשון הוא קידום אורגני, ואילו החלק השני הוא קידום ממומן.
בשיטת הקידום האורגני, כל עסק יצטרך לדאוג לכך שברשת "יסתובבו" תכנים שקשורים לבית העסק, הן מבחינת ערך והן מבחינת מילות המפתח שאותן הגולשים מחפשים. למשל, אם מסעדת ביסטרו בתל אביב מנסה לקדם את עצמה אורגנית, היא תצטרך לשלב מילות מפתח שקשורות לתחום הזה, ולשלב אותן בתכנים שלה. באופן הזה גוגל עושה את הקישור שבין העסק לבין המילים, ומעלה את תוצאת החיפוש מעלה.
ומה קורה בדרך הממומנת?
שיטת הקידום הממומן היא שיטה שפועלת על פי עיקרון אחר, והוא הסכם מול גוגל שעובד בצורה הבאה: גוגל מפרסמת את כתובת אתר האינטרנט של בית העסק במיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש, ובתמורה בית העסק מעביר לגוגל תשלום עבור כל לחיצה שמתבצעת על האתר.
אז מה עדיף – שיווק באינטרנט ברשת חברתית או פרסום בגוגל?
היות וכל אחת מהשיטות האלו מביאה איתה יתרונות אחרים, אין ספק שהיום המעטפת השיווקית של העסק צריכה לכלול את שתיהן, ואין עדיפות מסוימת לאחת מהן. צרו שיווק באינטרנט שמקיף את כל הדרכים האפשריות, ותבטיחו לעצמכם הצלחה גדולה.