בואו נדבר אמיתות, חברים. חנות פיזית היא כמו חתולה מפונקת – צריך להאכיל אותה, לדאוג לה, לפתוח ולסגור אותה כל יום, ולקוות שהיא תתנהג יפה כשיש אורחים. לעומתה, חנות מקוונת? היא יותר כמו תוכי ממושמע – מדבר יפה, עובד 24/7, לא צריך חופשות, ולא עושה פרצופים כשגשום בחוץ.
אז מה עדיף? כמובן שזה תלוי העדפה – יש אנשים שאוהבים להיות משועבדים לחתולים – אבל תזכרו, כי בנוסף ליתרון של תחזוקה נמוכה – אנשים רבים מעדיפים לעשות קניות ברשת. כמו כן, יש עוד מספר יתרונות לפתיחת חנות מקוונת – המשיכו לקרוא את המאמר הבא וגלו אותם!
הלקוחות כבר לא באים – הם גולשים
כאמור, אם עד לא מזמן עוד היו בעלי עסקים שאמרו "אני רוצה לראות את הלקוחות שלי בעיניים", היום המציאות אומרת להם – הלקוחות כבר לא באים לראות אותך. הם גולשים. הם מקליקים. הם בודקים מחירים מהספה. ואם אין להם איך לקנות ממכם בלחיצת כפתור, הם פשוט יקנו ממישהו אחר שכן הבין את העניין.
בלי שכירות, בלי קפה למוכר – ובלי כאבי ראש
מה בעצם הופך חנות מקוונת לכזאת אטרקטיבית? קודם כל – נתחיל בזה שהיא לא דורשת ממכם לשלם שכירות על רחוב ראשי או להעסיק מוכרים במשמרות. אין סגירת קופה, אין הפסקת חשמל שתוקעת את המכירה, ואין דלת זכוכית שצריך לנקות כל בוקר. הכול מתרחש באינטרנט, מעין מרחב אמורפי ולא פיזי – איפה שהלקוחות שלכם באמת נמצאים, כל הזמן כמעט.
החנות שלכם נגישה בלונדון – ובמיטה של מישהו
עם חנות מקוונת, הלקוחות שלכם יכולים להגיע מרחובות, אבל גם מפריז, לונדון, ניו-יורק או קיבוץ נידח בגליל. המרחקים נעלמים, הקירות נמסים, ואתם נשארים עם במה פתוחה למכור מה שבא לכם, מתי שבא לכם ולמי שבא לכם. זה שוק חופשי על סטרואידים.
לא, אתם לא צריכים להיות מתכנתים גאונים
אם נדמה לכם שזה אומר שתצטרכו ללמוד תכנות, להילחם בגוגל או לשבור את הראש עם סליקה – תחשבו שוב. יש המון חברות בשוק המציעות שירותי בניית אתרים. אתם מביאים את המוצר, הם בונים את החנות, והנה – אתם פתאום מוכרים אלפי מוצרים. לא רע בכלל.
דאטה זה לא מילה גסה – זה המפתח
חנות אונליין מאפשרת לכם למדוד, לנתח ולשפר – כל הזמן. אתם יודעים כמה נכנסו, כמה הסתכלו, איפה הם נתקעו ולמה הם נטשו את העגלה. בחנות פיזית אתם רק יכולים לנחש למה מישהו עשה סיבוב ויצא. פה – אתם מקבלים סטטיסטיקות, גרפים, דאטה. והדאטה הזה שווה זהב.
לא רוצה להיות בלוקבסטר, נכון? חנות פיזית זה סבבה… אם אנחנו ב-1998
העולם זז קדימה. עסקים שלא עוברים לדיגיטל נשארים מאחור, כמו בלוקבסטר בשנות ה־2000. ואנחנו יודעים איך זה נגמר. אז אם אתם רוצים להישאר רלוונטים, להגדיל רווחים, ולבנות לעצמכם נכס שעובד גם כשאתם בים או ישן – כדאי להתחיל לחשוב אונליין.
לפרטים נוספים לחץ פה ותן לעסק שלך את הבוסט שהוא באמת צריך.