למה להשקיע בקידום אורגני ולא בקידום ממומן?

תוכן העיניים

קידום ממומן

קידום אתרים ממומן או פרסום בגוגל, הוא בעצם מעין מכרז על 4 תוצאות בראש תוצאות החיפוש ו- 3 מודעות בחלק התחתון. אך בניגוד למכרז רגיל, כאן נכנסים שיקולים נוספים להצגת המודעות התוצאות החיפוש כמו הרלוונטיות של המודעה לחיפוש הספציפי ועוד.

מבחינה פיננסית, כל לחיצה על תוצאה ממומנת מכניסה לגוגל כסף ויורדת מחשבונו של המפרסם, כאשר העלות של קליק בודד נעה בין שקלים בודדים למאות שקלים, תלוי בתחרותיות על התחום בו אתם מפרסמים.

 

יתרונות בקידום ממומן

  • מיידי
  • לא חייב להשקיע באתר
  • טוב לחקר שוק
  • פרסום ממוקד מאוד
  • מאפשר הפניות לדפי נחיתה דלי תוכן

 

חסרונות בקידום ממומן

  • מתחרים יכולים להקליק על המודעות בכוונה כדי שתפסידו כסף
  • סקרני למיניהם יכולים סתם ללחוץ על המודעה ללא עניין בדבר
  • מחיר כל קליק הוא יקר וממשיך להתייקר תמיד
  • אין אפקט לטווח ארוך, כלומר ברגע שתפסיקו לשלם המוניטין בגוגל יעלם

 

קידום אורגני

קידום אתרים אורגני הוא שם כולל למספר פעולות שיש לבצע, על מנת למקסם את פוטנציאל החשיפה של אתר במנועי חיפוש, וכמובן בראש ובראשונה בגוגל. בגוגל, התוצאות האורגניות יופיעו מתחת לתוצאות הממומנות, אלא אם אין מודעה המוצגת עבור החיפוש הספציפי.

 

יתרונות בקידום אורגני

  • יעיל לטווח ארוך, ניתן לפתח נכס אינטרנטי שיוכל להכניס כסף לאורך זמן
  • משביח את ערך האתר
  • המוניטין נשמר בגוגל
  • חשיפה ללא הגבלה
  • הקלקות לאתר לא עולות לכם כסף

 

חסרונות בקידום אורגני

  • לוקח זמן רב
  • התעסקות והשקעה רבה
  • בגוגל, התוצאות האורגניות יופיעו מתחת לתוצאות הממומנות
  • דורש ידע מקצועי רב
  • חשוף לשינוי אלגוריתם הקידום בגוגל

 

אז מדוע עדיף קידום אורגני על פני קידום ממומן?

כיום, יותר ויותר גולשים תחילים להבין את עניין הפרסומות הממומנות של גוגל, כלומר הם מבינים שהמודעות/אתרים בראש תוצאות החיפוש לרוב לא נמצאות שם בגלל איכותן אלא בגלל התשלום לגוגל.

לכן, כאשר כל גולש ממוצע מחפש בגוגל הוא יעשה את ההבחנה בין אתר יחסית איכותי לבין אתר ממומן, כך שאם מישהו יתעניין בתחומכם, שהוא יחפש משהו מוכח וטוב הוא לרוב יטייל ויגיע גם לאתר שלכם.

מעבר לעניין זה, נזכיר גם כי בניגוד לקידום ממומן, בקידום אורגני הקלקות לכניסה לאתר לא תעלה לכם כסף. בנושא הכספי ישנה עוד בעייתיות כאשר אנו מדברים על קידום ממומן והיא מתחרים וסקרנים.

הסכנה בכך, היא שהמתחרים בכם על ראש תוצאות החיפוש בגוגל יכולים ליצור לכם "מבול" של הקלקות אך ורק כדי שתצטרכו לשלם כסף נוסף לגוגל על הפרסום ותפסידו כסף, דבר נוסף שיכול לגרום לכך הוא גם גולשים סקרנים. היתרון אולי המשמעותי ביותר שיש לקידום אורגני הוא המוניטין בגוגל שנשאר לטווח ארוך ולא נעלם לאחר שהפסקתם לשלם.

חברת קידום אתרים
מבית עשהאל דרייר בע"מ

אנו חברה שיודעים לקדם אתרים ולהגיע למקום הראשון בכל נישא ובכל תחרות, החברה בהובלת עשהאל דרייר אחד המובילים בתחום קידום אתרים במדינת ישראל.

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הפרטים

מאמרים נוספים בנושא
אין מספיק תנועה באתר?
כנראה שכמה קישורים ישפרו את המצב!