בחירת משווק דיגיטלי מומחה יכול להיות משימה מאתגרת מכיוון שתחום השיווק הדיגיטלי מתפתח ללא הרף. מגמות, כלים ופלטפורמות חדשות צצים בתחום השיווק הדיגיטלי לעתים קרובות. עם זאת, ריכזנו בטקסט שלפניכם כמה טיפים אשר יכולים לעזור לכם לזהות משווק דיגיטלי מומחה.
אין חכם כבעל הניסיון
למשווק דיגיטלי מומחה יש בדרך כלל מספר שנות ניסיון בעבודה עם לקוחות שונים שמגיעים מכמה תחומי תעשיה שונים. דוגמא לסוכנות שיווק דיגיטלי בעלת ניסיון שבראשה עומד מומחה לשיווק דיגיטלי היא דיגיטל אפ של דור קצב.
בדקו את תיק העבודות
חפשו ביקורות, המלצות ועדויות מלקוחות קודמים כדי לקבל מושג על המוניטין ושיעור ההצלחה של המשווק הדיגיטלי שלפניכם. בנוסף, כל משווק דיגיטלי שמכבד את עצמו מחזיק אתר. באתר תוכלו לקרוא למה הוא המשווק הדיגיטלי הכי טוב שהיה אי פעם – או מספיק טוב בשביל שתוכלו לקדם את העסק שלכם בעזרתו.
באתר, משווק דיגטלי ששווה לבחור בו יציג גם תיק עבודות. משווק דיגיטלי מומחה אמור להיות מסוגל להציג את עבודתו ולספק תיאורי מקרה ודוגמאות לקמפיינים המוצלחים שלו.
האם המשווק שלכם מעודכן
מומחה לשיווק דיגיטלי צריך להיות מודע למגמות והטכניקות העדכניות ביותר בתעשייה. לא רק זה, אלא משווק דיגיטלי חייב ללמוד ולהסתגל באופן מתמיד לטכנולוגיות חדשות. אתם לא צריכים לשלוט בכל בטכנולוגיות בעצמכם בשביל לבחון אותו. מספיק שתחשפו בגוגל את אחת הטכניקות שהוא מזכיר בשיחת המכירות שלו – ותראו ממתי הכתבה האחרונה שמדברת על הטכניקה הזו.
אי אפשר בלי כישורים אנליטיים
משווק דיגיטלי מומחה צריך להיות בעל כישורים אנליטיים על מנת למדוד ולנתח את הצלחת הקמפיינים שלו. משווק דיגיטלי שלא יודע לבצע ניתוח למידע שמצטבר במהלך הקמפיין מבזבז לא רק את הזמן שלכם – אלא גם את הכסף שלכם.
קשרים והקשרים – מיומנויות תקשורת
מומחה לשיווק דיגיטלי אמור להיות מסוגל לתקשר ביעילות עם לקוחות (אתם) וחברי צוות (עובדים נוספים בסוכנות שלו, או גורמים רלוונטיים בארגון שלכם). בחרו משווק דיגיטלי שהאישיות שלו וסגנון העבודה שלו מתאימים לשלכם. כך תוכלו להבטיח יחסי עבודה פרודוקטיביים והרמוניים. ודאו שהמשווק הדיגיטלי מתקשר בצורה יעילה ותכופה, ומספק עדכונים שוטפים על ההתקדמות ותוצאות הקמפיין שלכם.
מומחיות ספציפית
חפשו מישהו שמתמחה בתחומים שמתיישרים עם היעדים העסקיים שלך. למשל, משווק דיגיטלי אשר מתמחה בשיווק במדיה חברתית, או בשיווק בדוא"ל. אתם לא חייבים לשלוט במושגים כמו קידום אתרים או פרסום PPC כדי לבחור משווק דיגיטלי.
סיכום
לסיכום, כשאתם בוחרים מומחה לשיווק דיגיטלי, שימו לב להיבטים הבאים: מוניטין, תקשורת ועלות. שימו לב – חשוב לשקול את התקציב שלך ואת העלות של שירותי המשווק הדיגיטלי. למרות שהמחיר לא אמור להיות הגורם הקובע היחיד, חשוב לוודא שהעלות שלו היא במסגרת התקציב שלך. במידת הצורך – אל תהססו להתמקח וכמובן לעשות סקר שוק.