לתהליך קידום אתרים ישנה היררכיה שהיא חשובה על מנת שהאתר יקודם בצורה הטובה ביותר.
בין אם מדובר בפעולות SEO ובין אם בקידום או שיווק של מילות חיפוש ומילות מפתח, יש לסדר ההיררכי סיבה – על כך במאמר הבא.
מה מביא להצלחת קידום אתרים?
בכל רגע נתון מנועי החיפוש של גוגל עובדים ומאתרים אתרים הקשורים למילות החיפוש של המשתמשים. המטרה העומדת מול מקדמי האתרים היא לגרום לאתרים להופיע בדף הראשון של מנוע החיפוש מכיוון שהמשתמשים בדרך כלל נכנסים לאתרים אלו ולא ממשיכים לדפדף בדפי החיפוש. לפיכך, צריך להיות סדר וארגון באסטרטגיית הקידום שיעשה באמצעות בעל מקצוע כמו מומחה seo. כחלק ממומחיותו של איש המקצוע קידום האתר נעשה באמצעות מחקר ואיתור של מילות מפתח מתאימות, קישורים רלוונטיים ואופטימיזציה מותאמת אישית. מנוע החיפוש של גוגל מקבל סדר והיררכיה וכאשר הכול מדוקדק גם הצלחת איתור דפי התוכן של האתר במנוע החיפוש של גוגל יהיה יעיל ויביא לתוצאות הרצויות.
למה ההיררכיה חשובה?
כשמדובר על מבנה היררכי מדובר על דרכי פעולה הנעשות מאחורי הקלעים. כשמנוע החיפוש של גוגל מזהה את הסדר ההיררכי הוא קובע את דירוג החיפוש של האתר. לחילופין, אתר ללא סדר היררכי יפגר מאחורי המתחרים שלו. הם יופיעו בדירוג העליון של התוצאות ואילו האתר הלא מסודר יופיע אחרון אם בכלל. כלומר, האלגוריתם של גוגל מאנדקס את האתר וכשההיררכיה אינה הגיונית הוא יותיר אותו מאחור. מדובר על אינדקס הקשור לקודי תוכנות של ממשקים ומבנים ועל היגיון בין כל האלמנטים. לדוגמה, דפי האתר צריכים להיות במרחק של מספר קישורים מסוים מדף הבית באופן הגיוני של סדר חשיבות הדפים באתר.
קידום אתרים זורם והגיוני
אין ספק שביצועים טובים ותוצאות חיפוש אופטימליות יקדמו את האתר מבחינת איתור ופעולות המיון של גוגל. יתרה מכך, לגולשים יהיה יותר קל לאתר את האתר ולהשתמש בשירותים שלו בהתאם לקטגוריות רלוונטיות. אם בעבר היה קשה לאתר קהל יעד פוטנציאלי, כיום קידום אתרים ושיווק ברשתות החברתיות מפלח את הקהל ולכן גם השיווק של שירותי האתר יותר יעילים. ביחד עם זאת, כשאין סדר בדפי הנחיתה, בקישורים, במילות המפתח, בתכנים וכד', קהל היעד יתפספס כי הוא לא יגיע לאתר שאליו רוצים שהוא יגיע. מקדם אתרים מקצועי יערוך אופטימיזציה באתר שתביא את קהל היעד ישירות אל האתר באמצעות הקלדת מילות החיפוש הנכונות והמותאמות לתחום בו עוסק האתר. כלומר, הקידום צריך להיות ממוקד, זורם והגיוני. מילות החיפוש צריכות לעבור את הסלקציה של מנועי החיפוש, בעיקר של גוגל על מנת שהאתר יסומן כאתר איכותי ויעיל.
לסיכום, הוצאות עבור שיווק של עסק צריכות לקחת בחשבון גם קידום אתרים מקצועי ולבחור באדם מיומן שיודע לבצע היררכיה יעילה ואופטימלית באתר.